Projektporteføljen og medarbejderstaben er vokset støt de seneste år. Derfor styrker vi nu BOGL’s ledelse med ansættelsen af Camilla Ryberg som tegnestuechef i en nyoprettet stilling. Camilla kommer med 15 års erfaring fra Københavns Kommune bl.a. som leder for forskellige områdefornyelsessekretariater. Hun er cand.scient.soc. fra Roskilde Universitet med speciale i virksomheders sociale ansvar (CSR) og har en diplomuddannelse i ledelse med fokus på tværfaglig ledelse. Ansættelsen markerer et vigtigt skridt i tegnestuens professionalisering og skal sikre et godt arbejdsmiljø:
”Vi er meget glade for at kunne byde Camilla velkommen som vores nye tegnestuechef. Hun er ekspert i at lede medarbejdere i komplekse byudviklingsprojekter, og vi er overbeviste om, at hun er den rigtige til at sikre, at der fortsat er et godt arbejdsmiljø på tegnestuen – også når tingene går stærkt. Vi tager dét at blive en større virksomhed alvorligt og ved, at det ikke bare kræver flere landskabsarkitekter men også en løbende professionalisering af ledelsen. I hvert fald hvis vi skal blive ved med at drømme stort på BOGLs vegne og tegne de mest spændende og ambitiøse projekter. Og det skal vi.” udtaler administrerende direktør i BOGL, Adam Bang.
Som tegnestuechef er Camilla ansvarlig for personaleledelse, den daglige drift og en del af den strategiske ledelse. Hendes primære arbejdsområder er økonomi- og kapacitetsstyring samt kompetence- og organisationsudvikling. Hun vil spille en nøglerolle i at implementere tegnestuens strategier og styrke de interne processer, så BOGL forbliver et inspirerende og rart sted at arbejde:
”Arkitektbranchen er præget af stor hastighed, korte deadlines og et krav om altid at levere på meget højt kreativt og fagligt niveau. De arbejdsprocesser betyder, at det er virkelig vigtigt at have en nærværende leder, som kan sikre at alle trives bedst muligt. Min rolle vil derfor langt hen ad vejen blive faciliterende, og jeg vil fokusere på at skabe gode processer for samarbejde både internt og eksternt. Tværfaglig ledelse handler kort sagt om at skabe rammerne for, at de rigtige mennesker forstår hinandens perspektiver og snakker og arbejder godt sammen,” siger Camilla Ryberg.
Selvom det er nyt for Camilla at være i en rådgivnings- virksomhed, betyder hendes mange års erfaring fra Københavns Kommune, at hun har stort kendskab til arkitektbranchen. Særligt byudvikling, hvor hun især har arbejdet med borgerinddragelse:
”Min baggrund betyder, at jeg ved, hvor vigtige velfungerende, smukke byrum, der afspejler kvarterets behov, er for dets beboere. Derfor føles det helt rigtigt at starte hos BOGL, hvor både mennesker, natur og klima er i fokus i projekterne. Efter mere end et årti hos Københavns Kommune glæder jeg mig til at prøve at sidde på den anden side af bordet som rådgiver. Jeg har fulgt BOGL på sidelinjen og har altid været meget imponeret over BOGLs løsninger, der kombinerer høj æstetik med løsninger på aktuelle samfundsproblemer med sans for stedets identitet. Jeg ser frem til at arbejde sammen med alle og bidrage til at skabe et inspirerende og støttende miljø, så vi kan fortsætte med at levere levende landskabsarkitektur,” udtaler Camilla Ryberg.
Camilla Ryberg tiltrådte stillingen 1. november 2023 og kan kontaktes på cr@bogl.dk.