DK / NO

+45 53 53 54 34
info@bogl.dk

Facebook Instagram LinkedIn

09.04.21

BOGL er prækvalificeret til to skolebyggerier

09.04.21

Gellerup og Gladsaxe skal have nye skoler, og BOGL er med i opløbet sammen med to forskellige teams. Aarhus skal der opføres en helt ny skole og fritidscenter, mens UCC Blaagaarden og Enghavegård Skole skal renoveres, moderniseres og ombygges til Blågård Skole i Gladsaxe.

Den nye skole og fritidscenter i Gellerup skal bygges på to matrikler, der støder op mod den nybyggede bypark. Som del af et team med entreprenør A. Enggaard, LINK Arkitektur, NORD Architects, Tri-consult og Steensen Varming skal vi give vores bud på en bæredygtig og moderne skole, hvor leg og læring kan gå hånd i hånd. Den nye skole er en del af en visionær udvikling af Gellerup, Toveshøj og Bispehavenhvor der er et stort fokus på tryghed og byliv. Hos BOGL har vi stor erfaring med socialt bæredygtige projekter, der bidrager til et områdeløft som i Remiseparken. I alt er fire teams gået videre i konkurrencen, der kører frem til september. 

Blågård Skole i Gladsaxe skal huse 0.-9. klasse med fire spor, en SFO og forskellige kommunale funktioner. Skolen skal have et særligt fokus på musik og kultur, og udearealerne skal invitere til forskellige aktiviteter – også for lokalmiljøetBOGL arbejder sammen med AART Architects, Dall & Lindhardtsen og EKJ, og i alt er fem teams blevet udvalgt til at give tilbud på opgaven 

Begge skoler favner forenings– og fritidsliv og inviterer byens beboere ind – også efter at klokken har ringet ud. BOGL har lang erfaring med at designe og projektere lege- og aktivitetsarealer for børn og unge. Det tæller både skolebyggeri, daginstitutioner, offentlige legepladser og rekreative parker med fokus på leg og bevægelse. Tre eksempler er Kalvebod Fælled SkoleChristianshavns Gymnasium og senest Kødbyens Skole, som vi vandt tidligere på året og er i fuld gang med at projektere.   

Vi glæder os til at byde ind på de to projekter, der skal være med til at skabe trygt byliv og arkitektur i børnehøjde.